Auto/moto

Jak na defekt pneu?

Defekt není příjemná záležitost s většinou k němu dojde v momentě, kdy to potřebujeme ze všeho nejméně. Jak defektu předejít a jak se zachovat v situaci, kdy k němu dojde? Prozradíme vám odpovědi na nejpalčivější otázky!

Prevence

Defektu lze do jisté míry předcházet. Především pravidelnou kontrolou tlaku v pneumatikách. Nepodceňujte ji před delší cestou a v průběhu léta, kdy dochází k větším výkyvům teplot a tím i tlaku v pneumatikách. Společnost GoodYear provedla průzkum a došla k zajímavým výsledkům – na letní dovolené dostalo defekt 13,4 % českých řidičů a z toho 30 % v noci. Platí, že se stářím a opotřebením pneumatiky narůstá i riziko defektu. Chcete-li mu předcházet, vyhněte se jízdě na podhuštěných pneumatikách, nadměrnému přetěžování vozidla, ale také jízdě po krajnici a nekvalitním povrchu. Defekt může způsobit také nešetrné parkování u obrubníku.

Co dělat, když k defektu dojde?

Defekt poznáte tak, že se vaše vozidlo začne stáčet na stranu. Nepanikařte a v žádném případě prudce nebrzděte. Na nejbližším vhodném místě, kde bude váš automobil dobře vidět, pozvolna zastavte. Nezapomeňte zapnout varovná světla, nasaďte si reflexní vestu, za vozidlo umístěte výstražný trojúhelník a až poté se pusťte do opravy. Defekt pneumatik můžete vyřešit výměnou kola za rezervní (máte-li ho s sebou), ale také pomocí těsnícího tmelu nebo opravné lepící sady. Nebudete-li si vědět rady, můžete zavolat asistenční službu, která je součástí vašeho povinného ručení. V takovém případě se ale předem zeptejte, na jaké služby máte nárok.

Chcete pokračovat v jízdě i při defektu?

Dalším možným řešením je použití dojezdových pneumatik Runflat. Mají zesílené bočnice a při defektu s nimi lze ujet ještě dalších 80 km (při max. rychlosti 80 km/hod). Jsou draží než běžné pneu a musí být na všech čtyřech kolech současně. Nevýhoda Runflat pneumatik spočívá v menším komfortu jízdy (kvůli tužším bočnicím). Alternativou mohou být také „bezpečné“ pneumatiky s těsnící vrstvou. Tyto speciální pneu jsou velmi odolné proti defektům díky těsnící hmotě uvnitř. Jde o podobný princip, na jakém fungují těsnící tmely, ale v případě těchto pneumatik je těsnící hmota nanesena již při výrobě. Perfektně přilne k povrchu směsi, rovnoměrně se rozloží a po celou dobu životnosti pneumatiky je vysoce elastická. Mezi zimními pneumatikami tohoto typu patří k nejlepším Continental ContiWinter Contact TS 850.
Nevýhodou těchto pneumatik jsou vyšší pořizovací náklady a skutečnost, že neřeší defekt bočnice. Lze je však obout pouze na některá kola (např. jen na pravou stranu vozidla kvůli parkování u obrubníků). Rozhodnete-li se právě pro tuto variantu, doporučujeme levné pneu na www.e-pneumatiky.cz. Odborníci vám s výběrem rádi poradí.

Add Comment

Klikni pro přidání komentáře

Hudební tipy

Enrique Iglesias - Bailando (Español) ft. Descemer Bueno, Gente De Zona

Reklama

Pro pohodlné běhání doporučujeme běžecké kraťasy značky Kilpi

Chceš super výkonný tablet? Nový Apple iPad Pro je jasnou volbou!

Sázíte rádi?

Tak nezapomeňte číst zajímavé informace o sázení online.

Kde to žije