Jaké jsou nejčastější drahé poruchy aut?

Motor, těsnění hlavy válců a převodovka – to jsou nejčastějšími drahé poruchy. Organizace CONSUMER REPORTS sestavila žebříček problémových automobilů a dat odhaduje, za jak dlouho k selhání dojde. Každé auto jednou půjde do šrotu, pokud nejste zrovna vlastníkem muzejního kousku. Dříve či později přijde porucha, která je sice opravitelná, ale vzhledem na cenu auta je ekonomicky nesmyslné se jí zabývat. Na spolehlivost aut se opět podívala nezisková organizace Consumer Reports. Tentokrát se zaměřila na auta se závažnými poruchami, které vyžadují velké náklady na opravu. Do popředí se tak dostaly tři problémy: motor, těsnění hlavy a převodovka. Pokud vám vrtá hlavou, proč se do žebříčku nedostaly poruchy řízení, vysvětlení je nasnadě. Odpovědí jsou repasovaná řízení, po kterých sahají téměř všichni řidiči, je jsou nuceni opravy tohoto druhu řešit. Repase proces opravy výrazně zlevňuje, což potvrzují také profesionálové z repaserizeni.cz (provozuje spol. AUTOKLUBY). Na uvedené stránce najdete podrobný průběh repase řízení a další praktické informace. Vraťme se však k žebříčku. U některých modelů se tyto problémy vyskytují s překvapivě vysokou frekvencí, v konkrétním věku a po konkrétním nájezdu. Výsledkem sbírání dat americké organizace je žebříček 10 nejproblematičtějších aut. Dostali se do něj i dva evropské modely a jeden japonský. U konkrétních autě je vždy uveden motor, modelový rok problémového vozidla a nájezd, kdy se porucha pravděpodobně vyskytne. Žebříček začíná nejhorším autem.

Publikováno: 02. 03. 2021

Kategorie: Auto/moto

Autor: Hanka Trnková